Ads

YUNA vs BRAD PITT? Juaranya ialah...

Buka Mata Buka Hati

Album : Semesta Bertasbih
Munsyid : Opick
http://liriknasyid.com

Buka mataku buka hatiku
Allah terangilah
Hidupku dengan sinarMu

Aku meraba tak berdaya
Tanpa rahmatMu aku hina

Beribu dosa telah terjadi
Mewarnai langkahku
Hitam diri
Hitamlah hari yang lalu
Gila tanpa cahayaMu
Gelap seluruh hidupku
Tak berdaya tak bererti sia-sia

Tak mungkin bisa ku sempurna
Mencintaimu seperti ke-Maha-anMu
Diri yang hina berlumur noda
Hanya bersimpuh
Memohon belas kasihMu

Beribu dosa telah terjadi
Mewarnai langkahku
Hitam diri
Hitamlah hari yang lalu
Gila tanpa cahayaMu
Gelap seluruh hidupku
Tak berdaya tak bererti sia-sia

Buka mataku buka hatiku
Allah terangilah
Hidupku dengan sinarMu



SALAM! :)



Awww, lagu Opick memang sedap2. Album dia semua letup3.
Terima Kasih Allah, Terima Kasih Opick! :')


TAJUK Sekadar GIMIK saja okayyyy! 
Jangan marah, sabar, pose ni~

:p

Dah masuk 4 hari kita berpuasa. Macam mana semuanya? Alhamdulillah, ramadhan memberi seribu pengertian. Serious saya rindu ESQ tapi tidak melebihi rindu pada-NYA. Oh ALLAH, dengarlah rintihan hamba-MU yang hina ini. Saya sedang bersabar, menahan tohmahan semua pihak mengenai saya. Ya ALLAH pada-MU ku bersimpuh. ALLAH maha Adil, DIA maha mengetahui segala-galanya. Masih ingat entry persepsi? Saya sedang cuba melawan persepsi tersebut yang makin membelenggu diri hari demi hari. Hm, tidak apa2 mungkin ini ujian ALLAH buat saya kan? Saya redha jeeee. :D

Saya tak menyesal bertudung, saya tak kisah tiada kawan yang mahu berkawan dengan saya, asalkan saya ada DIA. (Walaupun kadang-kadang rasa sangat sedih T__T)

Oh yeah! Bulan puasa bulan cubaan untuk berhenti merokok ye kawan2 lelaki saya yang asek2 buang asap, bakar duit. Rokok makin lama makin mahal kan? Abah saya pun, bila ntah nak berhenti merokok. Tak boleh hidup ye tanpanya? Perempuan pun makin ramai yang merokok. Kalau lepak (Kantoi melepak, astaghfirullah, sedang cuba kurangkan hahaha) mesti nampak gegurl yang merokok. Awww, hilang kelembutan dan kesopanan dalam diri sayangs. Kenapa begitu? Kalau tanya lelaki "Kenapa korang merokok?" Mereka lantas menjawab "Merokok lah baru macho babe!" Tapi kalau nak tanya perempuan, mereka na jawab ape? Adakah macam ni agak-agak "Merokok lah ayu babe!"


HUH???
ERK??
UIKSS??
EH EH???



Hahaha, tak faham! So kena merokok lah baru ayu? Tapi ntahlah. Saya cuma rasa janggal, tu je. Kalau lepak dengan laki2 normal la nampak mereka merokok, tapi kalau wanita? Serious janggal! Maaf lah no offense. Mungkin saya mengambil masa yang amat lama untuk menerima kenyataan itu, KOT? Atau mungkin tidak selamanya? Mereka kata merokok badan boleh stay in shape, ala maintain kuruslah maknanya tapi..... ye ye anda akan kurus tapi banyak penyakit? Mahu kah? Harus kah? Kena kah? Wajib kah? 

Saya tidak berhak judge anda semua tapi.... ntahlah, saya pun tak tahu nak kata apa. ALLAH lagi maha mengetahui segala-galanya. Adakah maju dan moden jadi semua pun kena jadi sedemikian? YA ALLAH, minta dijauhkan. :'( Saya bukan ustazah untuk berkata tentang dan soal agama tetapi sebagai insan saya cuma nasihat menasihati. YEAH YEAH, ada di antara kalian pasti akan kata pada saya "Eleh kau pun bukan bagus ngan baik sangat!" tapi at least saya mungkin terlepas dari hukuman tidak mengingati kalian kerana kita adalah khalifah di muka bumi, tugas kita ialah ingat mengingati bukan? Berhentilah jika mampu okay! :)
Lately mimpi semua pelik-pelik. Takut. :'( ALLAH lindungilah kami semua dari bala bencana-MU Amin. Pernah dengar lagu "Ketika Cinta"? Dengarlah! Best. Rindu ALLAH. 


Jadi renung-renungkan lah dan Selamat Beramal!!
Salam Ramadhan Al-Mubarak!

3 Comments!:

Anonymous said...

betol! mmg skrg rmai plak nampak pmpn smoking. not good not good

Syafiq Afandi said...

eyla: wuzzup beb??? ad ape2 nak share ngn i ke??
ap2 pun u buat, wanna wish u
oldabesh ae...
u rindu esq ke?
20-23 /8 nnt ad training Public KL kat SACC Shah Alam.. y dont u apply for becoming ats there??

selamat menyambut ramadhan al mubarak

NAJ HEBAT said...

Eleh kau pun bukan bagus ngan baik sangat!



ok.. aku dah ckp dah kat kau..

haha..


ala... persetankan mereka.

bulan puasa2 ni.. time utk aku ubah diri. perngai macam setan dulu. hadoi. nak insaf. moga2 raya nnt wa dpt byk duit raya.. sbb jadi baik sebulan.

miahaha

babai yayang!