Ads

Showing posts with label Kasih sayang. Show all posts
Showing posts with label Kasih sayang. Show all posts

Vlog: Yuna dan Eyla. Kena bash serupa Fasha Sandha suda....

6 Comments!

Assalammualaikum, Salam Sejahtera, Salam Perpaduan, Salam 1 Malaysia.


Okay yeah yeah I know I dah lama x update blog. Blame me for that. I was busy for everything. Ok lied, i pemalas nak update. Harap je ada smartphone, ada laptop tapi pemalas nokharommmmmm...


Maafkan saya ye teman2. Oleh itu saya sajikan anda dengan vlog buatan saya kerana saya begitu pemalas nak menaip. Saya menaip ini pon kerana terpaksa. Maafkan saya sekali lagi. Kalau nak tahu story morry ape kisah saya dan Yuna (yang tak habis2 tu) hah bolehlah kiranya saudari membuka vlog di bawah ini:





(maaf quality kurang baik. Record pakai mekbuk je)


Saya kalau boleh nak elakkan kontrolbesi dalam kehidupan saya. Saya tak pernah minta doa hari2 "Ya Allah kasilah muka aku sama macam Yuna" tapi tu lah nak buat mcm mana kan? 
(tangan didada mata keatas)


Saya harap lepas ni saya lebih dikenali dengan nama Eyla. Kalau boleh bila nampak Yuna tu hang pi lah sapa dia cakap "HEY MUKA YOU MACAM EYLA LA! Ala retis yang tak glemer tu" hah baru swagg an? Kalau nak tahu saya kena bash macam mana bolehlah tgk kat twitter saya. 
(dengan harapan followers bakal bertambah lepas ni Amin~)


P/S: See huduh sungguh tanpa make-up. Mencikkk!




Love You All,

Peace No War:

Eyla~


Kenapa perempuan mudah menangis?

0 Comments!

Assalammualaikum...

Yuhhhuu... Anybody home? :)
(Prektis nak g audition "On Air") kikiki....


Di bawah ini hanyalah sebagai pengetahuan kepada anda sekalian untuk mengetahui kenapa perempuan mudah menangis. Supaya bagi mereka-mereka yang lelaki tahu, kenapa teman wanita mereka terlalu mudah untuk mengalirkan air mata sekiranya berlaku sesuatu dalam perhubungan.

Suatu hari, seorang anak bertanya kepada ibunya, “Ibu, mengapa ibu menangis?”

Ibunya menjawab, “Sebab ibu adalah perempuan, nak.”

“Saya tidak mengerti ibu,” kata si anak.

Ibunya hanya tersenyum dan memeluknya erat. “Nak, kau memang tak akan mengerti”

Kemudian si anak bertanya kepada ayahnya. “Ayah, mengapa ibu menangis?”

“Ibumu menangis tanpa sebab yang jelas,” sang ayah menjawab.

“Semua perempuan memang sering menangis tanpa alasan.”

Si anak membesar menjadi remaja, dan dia tetap terus bertanya-tanya, mengapa perempuan menangis? Hingga pada suatu malam, dia bermimpi dan bertanya kepada Tuhan, “Ya Allah, mengapa perempuan mudah menangis?” Dalam mimpinya dia merasa seolah-olah mendengar
jawapannya:

“Saat Ku ciptakan wanita, Aku membuatnya menjadi sangat utama."

"Kuciptakan bahunya, agar mampu menahan seluruh beban dunia dan isinya, walaupun juga bahu itu harus cukup nyaman dan lembut untuk menahan kepala bayi yang sedang tertidur."

“Kuberikan wanita kekuatan untuk dapat melahirkan bayi dari rahimnya, walau kerap berulangkali menerima cerca dari si bayi itu apabila dia telah membesar."

“Kuberikan keperkasaan yang akan membuatnya tetap bertahan, pantang menyerah saat semua orang sudah putus asa."

“Ku berikan kesabaran jiwa untuk merawat keluarganya walau dia sendiri letih, walau sakit, walau penat, tanpa berkeluh kesah."

“Kuberikan wanita perasaan peka dan kasih sayang untuk mencintai semua anaknya dalam apa jua keadaan dan situasi. Walau acapkali anak-anaknya itu melukai perasaan dan hatinya. Perasaan ini pula yang akan memberikan kehangatan pada anak- anak yang mengantuk menahan lelap. Sentuhan inilah yang akan memberikan kenyamanan saat didakap dengan lembut olehnya."

“Kuberikan wanita kekuatan untuk membimbing suaminya melalui masa-masa sukar dan menjadi pelindung baginya. Sebab bukankah tulang rusuk yang melindungi setiap hati dan jantung agar tak terkoyak..?"

“Kuberikan kepadanya kebijaksanaan dan kemampuan untuk memberikan pengertian dan menyedarkan bahawa suami yang baik adalah yang tidak pernah melukai isterinya. Walau seringkali pula kebijaksanaan itu akan menguji setiap kesetiaan yang diberikan kepada suami agar tetap berdiri sejajar, saling melengkapi dan saling menyayangi."

“Dan akhirnya, Kuberikan wanita air mata, agar dapat mencurahkan perasaannya. Inilah yang khusus kepada wanita, agar dapat dia gunakan bila-bila masa pun dia inginkan. Ini bukan kelemahan bagi wanita, kerana sebenarnya air mata ini adalah “air mata kehidupan.”


Jeng jeng! mesti kaum hawa tengah menangis sekarang kan? Kaum adam, be aware... Kami kuat menangis bkn kerana suka suka, tapi.... inilah sebabnya...


P/S: Kalau perempuan menangis, pujuklah mereka walaupun sebesar mana salah mereka terhadap anda.... Moga tiada yg menyesal di kemudian hari... ;)


PSSST: FOLLOW ITEW KAT TWITTER ITEW:


TheAwesomeEyla




Neelofa ke Kilafairy lagi hot?

16 Comments!

Assalammualaikum & hello everyone.


Sementara tgh rajin ni, I nak update blog sat before start to do any proposal, profile and so on. La ni cheq nak habaq cite pasal Neelofa & Kilafairy. Ceh ceh, dua gadis cantik ini telah memusnahkan beribu sperm lelaki dek kerana kemontokkan badan dan kecantikkan mereka yg mengghairahkan.... Tak paham? Tak yah faham ae? hehehe. Oh yeah masih belum terlambat nak ucapkan Happy Chinese New Year to all my friend! :)


La ni nak tanya semua org, siapa lagi cantik. Neelofa ke Kilafairy? Cepat siapa teka siapa dpt jawab sy bagi dia free chewing gum... hehehe.




Woot woottttt xleh besar2 sangat gambar ni. Bahaya...


Jadi mana satukah pilihan hati anda?? hahaha.


Bercakap pasal cantik, hot, beautiful, gorgeous, amazing, pretty dan semua yg sama waktu dgnnya adalah sangat subjective sebenarnya... Ia bergantung pada penilaian seseorang tu jgk. The best part of being woman is that you have to take care inside and outside beauty so org boleh make sure kita ni perempuan tulen ke tak? #eh? Macam out of topic je? LOL 


Kenapa laki suka tgk neelofa? Mungkin sbb dia lawa, ye tak dinafikan dia memang lawa. kenapa lelaki suka tgk kilafairy? Sbb bibir dia sexy dan badan dia montok? Ye dak? 


Tapi sebenarnya, kecantikan adalah datang daripada hati. Kebaikan akan memancarkan kecantikan yg tumbuh dari hati yg nurani... Sbb tu lah korg perasan ada mamat sikit punya hensem tapi gf, Masya-ALLAH xde mata ke? Jap hold on, who are you to judge? Dah jodoh dia dah ditentukan betul? :)


For me each human is beautiful in their on way. Semua wanita, creature yg dijadikan ALLAH semua cantik2 kan? Perfect! Siapa kita nak judge mereka the way they are? kalau hidung dia x mancung, penyek macam aku ni, so what? Knp kena kutuk? kalau muka ia tembam, bulat macam bola, so what? Muka dia ada ganggu ke awak punya kehidupan seharian? Kalau mata dia sepet, so what? Dah dia dilahirkan cenggitu kan? :)
 
 
 


Sekarang ni tak kisah lah awak cantik ke tak cantik ke tapi dalam dunia ni pasti akan kata YA ANDA CANTIK! :D So why be afraid to show who you are and be confident? Sebenarnya senjata kita adalah confident.... Nak tahu lebih lanjut how? Tunggu.... Sementara tu jangan lupa senyum okay? Senyum adalah senjata rahsia kepada keperamahan.... Sila senyum sampai nampak gigi! hehehe




Till then, take care everyone....


P/s: Tak tahu function aku update harini. Tetiba rasa nak petik nama Neelofa & Kilafairy. Motif sangat. -___-''







I'm Back. Sorry for the Hiatus! :D

2 Comments!

ASSALAMMUALAIKUM & HELLO EVERYONE!!


I'm back and this time I promised more action, thrilled, happiness and joy! 


So stick with me okay sayang?




WITH ♥,

Zainatun Adilah :)

Insafi Diri. Bersyukurlah....

1 Comments!

Assalammualaikum


Currently addicted with this song, amazing composition. 


I love my world. Don't you?


Berikanlah kekuatannya semula....


Dunia ini miliknya....




I'm Back! MASiF 2011 outdated recap. Jumpa ramai retis backstage. TERUJA!

6 Comments!

Assalammualaikum...

I'm back sorry sangat sangat dah lama tak update blog. Yeah I know its almost been like 2 months? OMG Kill and spank me. (lempang laju2) minta maaf sy busy "keeping up with the k-D" wah sumpah glemer! Well takyah nak sarcastic sgt lah kan meh proceed dgn tajuk utama kita harini....


MASiF 2011.
Well I have to give my big hands, (oh jangan ambil terus, sila pulangkan semual T____T) kepada crew2 MASiF 2011 for their outstanding events and awesome crew yang banyak tolong2 sesama kita. Well dari sini I personally belajar ye cara berkomunikasi, how to handle big events kat KLCC nyah letih pulak kan, dan how to act when you meet artist/celebrity backstage. Kau kelazzz, kau hado? hehehe

Antara artis yang dah ku jumpa backstage ialah Aizat (Awan nano, nano tu bukan gula2 nano ye adik2 T___T) juga stacy yang jahat (weh tajuk lagu je gitu stacy tak jahat uolls) Kak Diba, Misha Omar, Rnady (Randy la!) Pangalila (Ala pelakon CInta Melody tu) Well enough said dan banyak lagi indie bands pun ada uolls. 


I was appointed to be an outdoor emcee lah kan, well terkejut tapi rezeki ALLAH beri kita ambil jelah dgn hati terbuka ye dak? Hehehe. Yang penting Bahasa English kau belit2 lidah kau nyah padan muka. Ni gambar sekitar Majlis...


 Indoor Stage

 Outdoor Stage

 Outdoor emcee (ekhem!)



With my sayang Efa! :D



 Classmates
Band jagaan saya.


Day 2:



Day 3:




 Bajet Y___

Yeay abg Randy sayang!!! <3

Lan lan lan!

*Gambar Ihsan MASiF Facebook*


Ceh tetiba. :p Yang kelakar jumpalah atilia, stacy, Misha Omar, Aizat kau tak tangkap gambar dgn dorang yeh Eyla? TERUK! (okay sebenarnya sibuk sgt2 tak sempat nak bergambar di blakang tabir T___T Sumpah sedih nyah!) Aku terkejar ke sana sini ke sana sini tau letih faham?


Tapi best! Berbaloi2, such a wonderful experience!! Hehehe. Tapi memang tak lari lah ada ditanyakan org script ini:

"Muka akak ni macam Y*** lah"

Artis2 pun berkata:

Ingat Y*** tadi, terkejut aku kalau dia ada!"


Ah sudah!! MALAS NAK LAYAN! -____-'


Menangis berepisode...


Sejak tu aku jumpa lebih ramai artis... Nak tahu siapa?


Miahahahahaha, NANTIKAN, Zassssssss!


P/S: 2 Jobs for tomorrow and Sunday 
(Tomorrow ada job emcee Fatin Suhana Fashion Show!) 
Jemput lah datang beramai2 ye kalau nak jumpa si cantik manis tu LIVE!



Eh dah 2009 Followers? Alhamdulillah!! :)

Alhamdulillah, aku masih hidup...

3 Comments!


SALAM


THIS BLOG IS
TEMPORARILY HIATUS...



WILL BE BACK FOR MORE UPDATES, NEW LOOK!



THANKS NEW FOLLOWERS!


Harga Beribu-ribu boleh turun berpuluh-puluh RM sahaja? Biar betul! T___T

5 Comments!

Assalammualaikum W.B.T


Aiceh ceh kemain sekarang bagi salam. Okay minta maaf lama dah tak hupdate, busy busy nak raya kan kan? Macam mana persiapan raya? Dah lengkap?


I?

Baju raye - Checked
Kasut Raya - Checked
Beg Raya - Checked
Kuih Raya - Pending
Duit Raya - Hah bak sini sorang RM1! hehehe.
Boyfriend Raya - Err ???


Okay enough melalut melulu arini I nak kenalkan dengan website2 yang bagi mak aih kemain banyak diskon up to 90% yo yo especially kepada gegirl kat luo sana yang gemar bergaya, menjaga wajah agar kelihatan sempurna sentiasa, mencabut bulu-bulu yg tidak perlu tidak kurang juga kepada geng2 kaki melahap mahupun bercuti bersama yang tersayang ehemmmmm...


Okay penah dengar MilkADeal? Ahah!! Penipu kalau x penah dengar.. kemain berjuntai2 iklan dia kat blog korang pura2 tak kenal. Podahhhh! Hahaha. 




Apa function Mereka? 


Hah meh sini nak habak mai, Mereka adalah webbie yang bagi diskon kat korang2 untuk mendapatkan segala barang2 mahupun services selepas harga diskon! Kadang kala bila harga treatment untuk membuat facial ialah RM100 contohnya, dek kerana diskon 50% maka selepas diskon harganya ialah? Surina calculator PLEASE!!! hahaha, tinggallah RM50 je kan? Hah mereka2 inilah yang memberikan diskon tak hengat punya sampai kenkadang korang sukar mempercayainya...


Jeng Jeng!!


Bukan sekadar makanan, perawatan muka mahupun treatment membuang bulu dan rambut, bercuti cuta malah iphone case juga akan mereka diskonkan jika anda rajin melayari website mereka!! Duh!! Meh tgk sneak peak diskon ape yg ada di Malaysia kini:



Diskon Makanan! Yummmmehhh!



Nah g buang bulu ketik! :p



Stay kat THAILAND RM110 je? Mak aih! Drooling! T_____T



Hahahha, tapi op kos lah ada terms n conditions kan kan? Jadi T& C apply lah korang!! Hehehhe...


Purchase coupon2 ni semua memerlukan anda mempunyai maybank2u, atau yang sewaktu dengannya supaya mudah untuk menjalankan transaksi ye tuan tuan dan puan puan! Jadi tunggu ape lagi oi oi!!!! Go check out the latest promotion & Deals di sini:




Web ini adalah himpunan segala website yg memberikan diskon2 yg terbahekkkk oi! Jadi tunggu ape lagi? USHA La skrg!!! :D



P/S: Sape nak teman saya g SPA? JOM!! Nisa menaip ayuhlah kita ke spa kerana anda begitu comel mempromosikan blog saya. Hewhewww!




Bila Datuk Seri Samy Vellu buat lawak....

9 Comments!

Assalammualaikum


Just a quick entry and MUST READ because this is so FUNNY!!


a collection of DS Samy Vellu's quotes.

1. Samy Velu quoted on Pos Laju:

"Besoh kirim, hari ini juga sampai"

2. On one TV news when he tried to say he felt very ashamed:

"Ini prekara sangat memalukan saya dan kemaluan saya sangat-sangat la besar"

3. Samy said in one of his "ceramah":

"Kita akan bina satu jambatan wuntuk worang2 kampong di sini." Then one pakcik asked, "Datuk, sini takde sungai, buat apa bina jambatan?" And Samy gloriously replied, "Kalao takde sungai, kita bina sungai"

4. Samy's most favourite quote on the news for the decade is this:

"Toll naik sikit, banyak marah saya. You worang ingat semua ini toll saya punyer bapah punya kah!"

5. During water crisis:

"Semua worang diminta jangan membuang aiyerr!"

6. On social society's problem:

"Worang2 muda sekarang banyak suka hisap dade"

7. During blood donation's program at Sungai Siput:

"Marilah kita semua menderma dare"

8. His welcome speech in most of his functions:

"Selamat datang saudara-mara semua" (It should have been "saudara-saudari")

9. During the height of the Al-Arqam's saga, he said in a press conference:

"Saya gumbira bahawa didapati tiada pemuda MIC terlibat dalam kes Arqam"

10. At an opening ceremony for a new building:

"Mempersilakan Datin Paduka Rafidah Aziz naik dari pentas wuntuk membuka kain"

And of course the world's greatest joke of all times:

"Bagi saya, ini semua adalah satu pembaziran atas duit rakyat. Kita sepatutnya tidak hantar mereka ke bulan, tapi hantar mereka pegi matahari. Barulah USA, Russia, respect sama kita...."

One of the reporter responded,"Tapi Dato' Seri, matahari kan panas. Macam mana mau pergi sana?"

"Cit! itu pasal la u tara jadi mintri. Saya suda lebey 30 tahun jadi mintri, saya musti ada jalan penyelesaian. Kita jangan pergi siang, manyak panas. kita pigi malam, baru ada sujuuuuuk....



HAHAHAHAHA. Sorry i found this perfectly FUNNY!



Band HUJAN pun dah jatuh cinta... Anda bila lagi?

1 Comments!

Assalammualaikum... :)


Hah taknak cakap banyak, tengok je gambar bawah ni...



*Sila tekan gambar untuk tumbesaran otak*


Hah! Band HUJAN dah dengar lagu lagu band jagaan saya CLASSMATES. :)


Like mereka di sini:

Mereka dipuji untuk lagu PRIMADUNIA yang ditujukan khas buat Allahyarham Tan Sri Amar Datuk P.Ramlee. Nak lirik bersama lagu mereka di sini ada:



Hehehe, promo2!


Nak tahu plak lagu ape yang terkandung dalam EP Album mereka dengan harga RM10 sahaja?


Sini ade video:



Muahahaha, buat vlog. klaka kan? :D


Jadi Band Hujan pun dah jatuh cinta. Anda bila lagi?



P/S: Hujan kata Bunkface dengar lagu mereka pun boleh tergugat. Sangat memuji. Thanksss! :')




Macam mana boleh jadi model?

14 Comments!


Assalammualaikum


Hahahaha, soalan ni punya lah banyak kat FB dan twitter. Jadi saya akan terangkan persoalan ini di dalam sebuah entry khas yang didedikasikan kepada mereka yang teringin dan mahu menjadi model.


Pertama-tamanya: Saya bukan originally model awak. T____T


Awak saya bukan model tahu. Saya cuma suka bergambar dengan kamera sebab ape? Sebab kamera DSLR sangat awesome! :D Mereka menyayangi dan mencintai saya sehingga saya mampu untuk memegang dan memahami apa itu DSLR sebelum bergelar "model" seperti yang anda semua perkatakan. Jadi pendek katanya ialah saya adalah hmmm "photographer"? sebelum bergelumang dalam dunia ditangkap gambar. I am proud sebab saya ada sifu2 dari Kuantan yang awesome yang ajar saya tentang kamera semasa saya desperate nak belajar kamera seperti Fakhrul Amin, Zulkhairi Khairuddin, Regimen Potraiture, Megart, Mie Syahmi dan sewaktu dengan mereka.



Kalau nak lihat artwork saya yang hampeh dan pffftttt tak menarik langsung boleh lah tengok kat pages atas ni, tajuk dia "PHOTOGRAPHY ARTWORK"

Paling suka gambar ni, ini gambar sebenar yap yap, bukan edit:



Mereka inilah yang mengajar saya apa itu DSLR. Mereka membuat saya sayang kepada kamera DSLR dan membuatkan saya berkeinginan menjadi...

.
.
.
.
.
.
.
.
.
Jeng Jeng.
.
.
.
.
.


Model? Erkkk? Takleh nak pikir ayat lain! Grrr!


Oleh itu step kedua ialah:


DREAM ON! Hahahaha. Since that day i wish ada orang yang akan jadikan i model, tangkap gambar2 i yg awesome, juga menjadi orang yg disayangi kamera instead of menjadi camera lover. Saya juga mahu disayangi kan? hahaha. Apa yang saya lakukan:


i) Berangan luuuu. Angan2 itu penting dow. Pastu simpan dalam hati dan percaya suatu hari nanti impian anda pasti akan tercapai.

It took me several years to make my dream come true. I used to be fat after PLKN. Yes yes! Lepas balik saya demok oi oi! Lemak bermaharajalela. Hahaha. Lalu melangkah ke UiTM Segamat dengan perasaan gemuk dan rendah dirinya. <---Okay yang ni korang jangan caya, lepas balik PLKN confident level kemain tinggi lagi. Hanya mereka yang satu batch dengan saya je tahu. (-__-)


Oleh itu untuk menguruskan badan ape kata anda try product ni:




  • Menyingkirkan toksin badan
  • Menggalakkan metabolisma
  • Mengurangkan beban badan
  • Membantu dalam penghadaman
  • Membantu melegakan sembelit
  • Membantu sintesis vitamin
  • Menggalakkan pertumbuhan bakteria baik


Nak tahu lebih lanjut? Sila tanya 


Cik Siti Surina di talian: 013-638 6401


(Available 24 hours) 


Hehehe, sempat aku promote, takleh blah!

P/S: Jangan lupa cakap I yang syorkan ye. :p

ii) Dah berangan mesti kena ape? Percaya lah yang! Tak caya camne nak jadi? Kalau boleh hari2 g depan cermin, cekak pingang, buat ekspresi muka konon2 macam korang tu model antarangbangsa. Buat macam2 facial expression, senyum sampai ke tinge dan sebagainya. Angan2 tu penting tapi yang paling penting ialah percaya.... :)


iii) Yang seterusnya, paling penting ialah cari kenalan dan juga networking yg membolehkan anda menjalankan misi anda. Find your first babystep kawan2. Seperti saya yang pernah menjadi photographer yang tak pro langsung, saya punyai ramai kenalan photographer. Makanya, saya selalu update sama mereka tentang semua trick2 terbaru dalam photography juga ekpressi muka yang mereka gemari makanya Alhamdulillah, Khairul Azkar membantu saya menjalani my first outing bersama2 photographer yang lainn.... My first photoshoot yang ada Make Up Artist (MUA) :)



Jangan terpedaya! Saya pernah ke beberapa siri photoshoot private bersama photographer2 handalan seperti:


Arif Zahran



Fakhrul Amin




Hahhaha, mereka awesome dooooo! :D Selepas itu bermulalah perjalanan saya sebagai "Camera Lover" di mana saya diundang daripada networking2 photographer2 yang ada di Malaysia untuk disyorkan kepada photographer yang lain. Antara mereka yang pernah shoot saya ialah:



Abang MNj


Kerusi Sepi


ChoTTouch *Famous Street Photographer*


ShazliShots


And the list is on and on but last but not least:



Annas Easkey.


Thanks guys! :) You made up my day. 


So macam mana? Dah terjawab ke my journey towards realizing my potential and living my dream? Jadi saya tujukan entry khas ini buat mereka yang berkeinginan untuk menjadi model tetapi dhalang kerana tak cantik, tak lawa, gemuk. Hello! Tyra banks and Kim kardahsian pun gemok like HOLY Sh*t tapi look, they made it right? 


Why not you? Although ada kata muka i tak komersial, tak unique, tak leh jadi model la, but HELLO who are you to crash and believing my dream? Ade aku kisah?


 It's not my fault that you're too jealous over my life!




Got another word for you:



So move on! :p


P/S: Live You life to the FULLEST! <3