Ads

Sebab 70% Student UiTM TAK Dapat Offer Degree kerana.....

 

HELO HELO. New Info!!! I just got back from UiTM Shah Alam (Cheh sanggup) and almost 70% Student UiTM X dapat degree kerana.....

Persoalan yang bermain di fikiran.

Persoalan di kepala: "Aku bingung lah, asal aku x dapat offer eh? Asal hah? Tak faham lah UiTM ni aku majuk kangggg aku tuka Uni lain kanggg! B**d** betul lahhh. adoi (EMo gila!)"

Masalahnya: Sabar lah korang. (eceh perli diri sendiri) UiTM mengalami system down kerana

1) Ramai UiTM student gi apply UPU sekali sampai sanggup bayar 10.50 kerana bimbang tak dapat masuk UiTM or maybe sebab die nak tukar Universiti lain tapi expect UiTM nak amik die lah konon2 kalau x dapat UPU. Paham x? Tolonglah paham, disebabkan masalah ini UiTM terpaksa menarik balik SEMUA permohonan korang yang apply UPU ni dari MOHE sebab takot Uni lain ambil korang yang bijak pandai ni ke universiti mereka. Korang pandai lah babe! UiTM sayang nak korang diambil ke universiti lain dan oleh kerana itu lah system mereka down dan terpaksa diupdate sekali lagi bagi student yang sengaja or tak sengaja terisi borang UPU tersebut. System berkeceramuk membuatkan pakcik di bahagian pengambilan pelajar itu tadi berasa sangat sibuk dengan hujah2 mak2 ayah korang di pejabatnya sebentar tadi. Anda faham?

2) Dan kerana masalah UPU ini jugalah pelajar yang apply masscom seperti kami ni, terpaksa terganggu systemnya kerana saya mahu bertukar fakulti yang ada interview, contoh seperti saya, (pelajar Bisnes tapi nak transfer masscom so kena masuk part one balik lah kan) dianggap sama seperti pelajar Matriks, A-level, Universiti lain terganggu dengan MOHE iaitu UPU jugak walaupun kami student UiTM sebenarnya. Clash juga lah kiranya. Faham kan?

Penyelesaianya: Unit Pengambilan Pelajar kata die suruh TUNGGU (okay penantian satu penyeksaan ya kawan2) sampai minggu depan paling lewat untuk anda boleh semak semula tawaran sekali lagi kerana time tu system dah tak S**t macam korang check result aritu, bengang kan?

Oleh itu, saya membuat inisiatif untuk ke Fakulti Komunikasi & Pengajian Media dan perjumpa dengan staf pengambilan pelajar nya. Dia juga berkata benda yang sama seperti pak cik bahagian pengambilan pelajar tadi. Dia ni kata okay sikit lah sebab boleh try check balik JUMAAT ni. (okay saya lega!)

Jadi 70% student UiTM yang x dapat offer degree tu, silalah check semula result anda pada Jumaat ini bersamaan 25.06.10 atau setiap hari rajin2lah buka website yang semak result tu. Letak lah ic korang dan tekan byk2 kali k, jangan mengalah!

So kalau jumaat or minggu depan still tak dapat jugak? Saya cadangkan anda buat surat rayuan dan silakan hantar ke bahagian Pengambilan Pelajar UiTM Shah Alam kerana UiTM Sentiasa menerima anda! Jangan bersedih, salahkan MOHE. (cheh tak lah gurau je) hehehe. Ok be strong semua! (Cakap kat diri sendiri juga) :')

Pelajar yang apply masscom kalau nak semak walaupun x dapat check juga Jumaat ni sila PM saya dan saya akan berikan and no. orang yang berkenaan untuk dihubungi! :) Okay? Senyum skit!
Ui


Salam Sayang semua,

11 Comments!:

eyqaaman said...

memang UiTM mengong. dak ANC pn xdpt. sengallah! tp, tu kwn i laa. bkn i. teehee. dlu igt nk tuka masscom, tp lma pulak. hehe..gud luck eh!

Najwa Abdul Aziz said...

eton sabar yer!! btw, tanx 4 da info..
baru la phm npe traffic jam,
n npe rmai yg tergantung lg. :)

slmt mgisi nim ic!! ;)

MarelFira said...

sbr ye syg, confirm u will got it!!!

نورول فريده said...

risaunya .. kalau 1 hari nnt da buat dgree kat UITM tp x dpt .. ish3

Zainatun Adilah said...

ika: ye ke? Seriously? memang uitm bengong selalu!

Zainatun Adilah said...

Najwa: Sedih wuwu, u dapat mane?

Zainatun Adilah said...

Marel: thanks sayangggg! LAP YOU LAP YOU!

Zainatun Adilah said...

Fieyda: kenapa pulak x dapat? mesti dapat munye. :)

ZACK ENTRY said...

sabar itu kan sebahagian daripada iman..salam singgah sini..=)

Nas said...

memang bengong..ble ak nak chek rezut peksa kat portal pelajar uitm..jammed 2 hari...cam siot.....

Qurratu Aini said...

nak tanya,,adakah maksudnya,,semua dak2 uitm ni memang dah confirm dapat uitm jugak??

sebab tu xyah mohon upu lagi eh??