Ads

Salahkah bersyukur sedikit dengan apa yang dimiliki?


Assalammualaikum


Tiba2 macam excited, pagi2 nak post entry kan? Baru balik dr jumpa pensyarah, dalm Bus Rapid duk fikir2 dan betapa bersyukurnya saya menjadi Rakyat Malaysia. Pastu sengih2 sorang2, aih aku ni dah kenapa happy semacam ni? Ehem, ke tak sabar nak tunggu esok? (TIADA KAITAN!) Sangat kot. Kenapa?


1) Malaysia Aman Harmoni betul?

- Cuba tengok negara2 yang berperang sana sini, bertarung nyawa untuk memperjuangkan apa yang ada pada mereka tapi kita? Duduk senang2 pergi kerja, pergi sekolah, pergi belajar naik bas Rapid ke, LRT ke, kereta ke (I tak mampu, xde naik2 kete ni der), motor ke. Tak payah nak fikir arini nak buat senjata ape, nak guna apa untuk serang musuh, strategi apa yang perlu kita gunakan kan?


2) Malaysia tak perlu nak bimbang sangat malapetaka bencana alam yang serious melanda negara betul?

- Kan Malaysia paling teruk bencana alam yang kita alami ialah banjir, tsunami, rasa2nya tu je kan? Ke ada lagi? Ye ada tapi teruk seteruk Hurricane di Katrina ke? Tsunami di Jepun yang mak aih, hilang ranap semua yang ade? Tak kan? 


3) Malaysia adalah negara yang kaya dengan makanan, mewah kan?

- Tak suka nak cakap pasal makanan sebab adal fikir je perut jadi lapar kan? Hihihi. Lepas tu dalam otak mesti ade ayam masak sambal, char kuey toew, Nasi Kandar, Nasi Ayam Dara lah dan banyak lagi tol tak? Tapi pernah fikir ke keadaan di Afrika sana, perut buncit sana sini sebab kekurangan zat makanan, zat besi lah, calcium lah, tapi kita hah kat Malaysia tak habis dok buang2 kan? (baik perli diri sendiri T___T)


4) Malaysia masih lagi stabil walaupun mengalami masalah minyak naik lah, politik kencang lah, scandal sex sana sini lah betul?

- Saya jujur saya sangat sukakan politik. Sebab ape? Macam2 ragam anda boleh tgk kat sini. Behavior masing2 nak jatuhkan masing2, politik wang lah, rasuah lah, itu lah ini lah, dengan isu harga naik turun, bas rapid guna kad touch n go (xde kaitan, motif sangat!) hihihi, tapi syukur Malaysia masih lagi stabil betul? 


5) Malaysia tetap pemenang pengguna facebook paling ramai di dunia dan sering dikunjungi oleh kita semua mahupun menggunakan Blackberry, iPhone, iPod, i segala mala i lah, betul?

- hah tang ni saya bangga sebab saya adalah salah seorang contributer kepada statistik ini! bhahaha. Takde sapa halang korang main facebook kan? (kecuali kalau petir, kilat sabung menyabung kena lah offkan PC dan lappy kan?) Ade ke orang yang main facebook je kena tembak mati kat Malaysia? Xde kan? 



Jadi apa masalah korang2 annonymous yang keluaqkan statement kaya gini di entry saya yang lepas berjudul:

(It's loved actually, Yeah I know I sound silly when i speak in English) 
lol xde kaitan! XD


Maaflah English saya tak hebat mana pun macam korang kan? Meacih sebab betulkan! :)



Hahaha, comel meacih comment entry saya! :)


I have no argument about this matter tapi kan, saya bersyukur sangat2 kalau kerajaan sekarang ni corrupt seperti yang diutarakan oleh pengomen2 entry ni, saya rasa PTPTN tu kerajaan takkan kasi pada para pelajar. Ah buat pe aku kasi, aku kan corrupter?


Malas nak bincang benda ni dengan lebih detail, saya kalau tak buat research memang saya tak tulis entry camni kak abg oi. Tapi apa yang saya boleh nasihatkan, bersyukurlah dan pertahankanlah apa yang anda miliki, sebelum anda kehilangannya. Itu je... Ni emo marah saya sana sini, pung pang pung pang tapi tulis annoymous? BE A MAN, saya tak tengok pun blog awak, pastu block kan? Hikhik...


Personally saya suka dengan reaction yang diterima, ada juga rakyat yang peka akan isu2 semasa yang berlaku di Malaysia. Alhamdulillah syukurlah! :) Dari yang x amik tahu langsung kan? Ape nak jadi ish ish!


Terima kasih juga pada Encik Ben Ashaari dan Maria Elena Zarul sebab promote entry tu! Sebab mereka traffic naik dengan kencang, ada duit nak shopping, eceh tipu je lol! :D Haruslah happy blogger2 famous promote blog tuh! :D


Tahniah kepada yang komen, to my silent reader, thanks too you guys too for droping by! Papepun wajib Bersyukur dengan apa yang ada. And kepada yang sentiasa berfikiran negatif tu, change it! TERSEKSA lah wei asek negatif2 je, bila nak positifnya kan? :) BE GRATEFUL. No harm to be a positive person buddy!




Macam xde kaitan je gambar ni kan? :D


Tap pape pun saya bersyukur anda sudi membaca blog saya, entry2 saya dan lagi bersyukur pada yang comment! Sayang korang lebey ar! :)



P/S: Kawan2 mohon doanya, rakan seperjuangan saya Nurul Khairiyah kini sedang dalam keadaan kritikal akibat kemalangan malam tadi. Ayuh sama2 sedekahkan Al-Fatihah semoga beliau baik2 sahaja. Insya-ALLAH, Amin~ Terima Kasih.




1 Comments!:

Anonymous said...

amin!!!