Ads

Happy Merdeka Day and Senarai Kesyukuran~

Hye! hehehe... best la menaip! ;p nak update lagi nihhhh! Semalam memang best. Pasai apa?? Hah, ini yang kita tak tahu nih. (ayat ala2 lost and faun) Hahaha. Okay lah i cite skit keh? Sblom tuh, Happppppppy Merdeka Day MALAYSIA!! :) Alhamdulillah, kita sudah merdeka 52 tahun. Merdekakah kita? Lu pikir lah sendiri. Mesti ramai plik kan pasai apa Eyla menaip dalam BM? Sebenarnye saje je nak mengubah hala tujuan. Ewah poyo. (Padahal malas nak memerah keringat nak menaip dalm BI, Letih ouh!) hehhe...

Saya sanjung Tinggi Pemimpin Ini!

Okay semalam saye terbace blog HANIS ZALIKHA. Model merangkap Zamrudians UiTM Segamat. I knal die tapi I AM 100% sure die tak kenal I walaupun i ni MPP. (Hoi perlu ke highlight ko tu MPP?) Hehehe... maaf kenkawan! Tak semua knal MPP kan? Perlu ke knal? hehehe.. Kami ni tempat mengadu masalah je. Bile takde masalah takde nye nak jumpe kami kan3 kawan2? Dun worry dulu I pon mcm tuh keh! :p Back to story!! Hm, smlm usha la blog si gadis manis yang bertubuh lampai itu. Usha daripada first entry kot! hehehe... then ternmpak lah satu post yang bertajuk senarai kesyukuran. Ewahhh~ :p Tergerak plak hati nak buat post tuh jgk, walaupun dah terlambat rasenye. ;'( huhu.. tapi takpe thanks tu Hanis I tergerak hati nak buat senarai tu. Kita kena bersyukur betul tak?? :) Inilah senarai2 nye :

  • Saya bersyukur kerana saya dilahirkan di muka bumi yang indah ini (walaupun telah dicemari) dan dapat bernafas dengan sempurnanya. Alhamdulillah, thanks Allah.
  • Saya bersyukur kerana saya dilahirkan sempurna sifatnya, tiada cacat cela (kecuali rabun eh kawan2, tapi takpe Contact Lens kan ade. hehehe) Comel lote, mempunyai senyuman yang menarik dan tak tinggi sangat serta tak rendah sangat! Sedang2 ajelah, ok lah tu. (walaupun ade cite2 nak jadi model! ;p)
  • Saya bersyukur kerana dilahirkan dalam 'Big Family' yang terdiri daripada mummy, abah, Suzairi Hazmi (Abg long), Suzairi Hafizi, Suzairi Hakimi dan Zainatun Adilah juga Zainatun Syafiah (Adikku yang comel) hehehe..
  • Saya bersyukur kerana saya ada cousin2 yang baik, comel dan menjadi kegemaranku ala2 powerpuff girl coz mereka bertiga semua perempuan! Okay saya highlight di sini saya jeles! ;p Kak Long, Eina and Ziera serta Mak long dan Pak long!
  • Saya bersyukur kerana saya dikelilingi gadis2 cantik yang saya panggil mereka "BFF"! hehhe... sayang mereka~
  • Saya bersyukur kerana saya ada seorang pakwe yang cukup menyayangi saya dan sangat protective serta sangat prihatin juga kacak bergaya malahan sangat memanjakan saya! hehehe. I ♥ Him! Jeng jeng jeng!
  • Saya bersyukur kerana saya mempunyai ramai kawan lelaki yang baik2 serta sangat caring. Kawan aje kehhhh. :) Ramai lah, susah nak senarai! Antaranya My Boss, Syafiq, Daus, Bro Halim, Khairul Anwar dan ramai lagi! ;p
  • Saya bersyukur kerana perniagaan contact lens saya dan lain2 bertambah maju dan saya ramai customer! hehe... most of them is pelajar UiTM, Thanks korang! Alhamdulillah!
  • Saya bersyukur kerana saya gila shopping! (Gile kan?) saya dapat beli macam2 (kalau ade duitlah kan) sampai org cakap saya suka membazir! huhu.. aiyakkk! Ini adalah senarai pembelian saya di melaka sabtu aritu. hehe.
  • Saya bersyukur kerana semua permintaan saya sedikit demi sedikit menjadi kenyataan seperti ini : hehehe... New Original Sony Ericsson T707 PINK Kaler!! hehehe... Thanks b!!
Dapat Test-Drive Merc C230 Avantgrade Limited Edition! (Iye saya batak, ada masalah?)

Okay Insyaallah saya bakal Jutawan, Marquis EyLa~
  • Saya bersyukur kerana Allah sayangkan saya dan berikan semua senarai kesyukuran yang saya ada di atas nih, Top 10! Alhamdulillah syukur sangat2! :) Actually banyak lagi, cuma nak letak Top 10 dulu aite. hehehe.

"There's always gonna be another mountain, I'am always gonna one who make it moves, It's The Climb" -Miley Cyrus




Best wishes, Happy Holiday!
♥ EyLa

7 Comments!:

Anonymous said...

kehidupan, memang best, best dan best.
;)

nurhaz said...

huhu...nape cam sedih..sempena merdeka ini..air mate senang mengalir..huhu...luv u too..mmuahxx...wah..dpt hp baru sih..hehe..tanx zack(konon2 bg pihak)..k.long punye takde?hehe..ha..kasi ar free 1 contect lens..yg takde power..ala..kate bisnes dah maju..hehe..wel..im proud to said that u are my kazen...caye tak i ngah nangis nih..huhu....neway..aktifkan diri anda yg lagi dlm update blog..ehehe..study hard even bisnes pun...gud luck..happy merdeka

Saiyidah Aisyah said...

ari tu i ada terfikir nak buat snarai kesyukuran sebab baca blog hanis tu. heee. tp tak post2 sampai sekarang. ;p
tgu lah.
tp bagus taw buat ini. sebab secara tak langsung org baca akan mendoakan yang terbaik untuk diri kia jugaa kan kann.
hee.
kehidupan semakin bertambah baik skug.
alhamdulillah.
happy for you babe! :D

Zainatun Adilah said...

hehhee...kak long jgn menangis! insyaallah, ade rezki i belikan keh??

Zainatun Adilah said...

ecah thankkkks kah!!! :)

King Of Single said...

wah bf akak kasi ke fon baru tu?
gler best..haha..
pic akak ngn bf tu ala2 romeo n juliet seh..khkhkhkhkh..

all d best evrything u do ;)

p/s: kite pggil kak eton leh ke?haha.xpe xpe hanis xkenal akk xpe..ni ekyn kenal akak..haha.

Zainatun Adilah said...

hahaha...camtu plak eh? aiyyakk!