Ads

I Hate Sex Scene. Seriously!

.Assalammualaikum.


Pernah terfikir tak korang2 pasal tajuk title kali ni? Yeah yeah!!! Confirm lelaki suka topic pada kali ini kan? Yeah I know, i bertudung tak sesuai buat entry kali ni betul? Tapi ada saya kisah? Sebagai bakal media practitioner saya ingin mengulas sedikit sebanyak tentang tajuk entry kali ni. Kihkihkih. :D


Okay sex scene ni tidak hanya pada yang korang fikirkan pada otak itu sahaja tetapi merangkumi ciuman yang memberahikan, mahupun aksi2 yang panas, macam bukak baju kasar2, peluk cium tubuh pasangan mereka & sebagainya. Harap Maklum!


Taklah kita berfikiran matang dalam aspect ni. Okay cuba bayangkan anda tonton TV bersama seisi keluarga, cerita Hollywood yang sumpah korang teringin sangat nak tgk. Seperti Mr. & Mrs. Smith kan? Ala cite omputih kat HBO, dorang cut pulak kan kalau ada scene2 yang MASYA-ALLAH (laju2 korang tutup mata adik2 kecil korang) kan? hahaha. Alah tayah tipu, korang tutup mata dorang tapi mata korang cmne pulak? Hahaha. Bio je besau melihat benda2 bukan2 tu kan?? Tapi cuba bayangkan... JENG JENG JENG! Korang tengok ngan IBU BAPAK korang? Apa korang akan lakukan? THAT's WHY I HATE SEX SCENE! Seriously!




Hahaha. hah jawab2! Nak tutup mata ibu bapa korang dengan tangan korang ke? hahaha. Sumpah awkward kan? Time tu lah konon2 check2 handphone lah, buat2 angkat call lah, pastu dan2 pergi dapur ambil air lah, padahal muka dah merah padam tak tahu nak letak mana kan? Damn damn! Tak suka situasi tu. Yelah bila difikirkan ada kebenaran jugalah kan? Cuba kalau kita tengok sorang2? Ahhhh. Macam mana pula gaya kita? 


Lepas tu, bad think about open sex scene ni kadang2 beri impact yang tidak sihat pada semua lapisan masyarakat betul? Okay saya tak kata omputih tiada tamadun dan tiada moral kerana memaparkan scene2 yang tidak bukan seperti itu tetapi dah memang ada kebenaran yang tak perlu disangkal kan? Mereka berfikiran hanya untuk mengaut keuntungan. 


Dengan memaparkan aksi2 seperti itu mereka sudah semestinya dapat menarik beribu malahan berjuta penonton turun ke panggung wayang untuk melihat artis2 kesayangan mereka beraksi secara percuma di dalam filem2 tersebut. Bagi mereka Money, money, money lagi penting daripada moral mereka kerana apa, kerana dah nature mereka begitu! Mereka tahu penonton pasti SUKA GILA dengan filem mereka kerana adanya aksi-aksi panas seperti ini. *winks*


Yeah beginilah rupa mereka! :D


Ya tak salah sukakan money, saya pun suka duit tapi2 tiadalah sampai menghalalkan apa yang haram di sisi agama kita. Ya, mereka orang barat, mereka tidak peduli apa itu monopoli, riba, rasuah semua kan? Janji mereka kaya raya, ada nama, gah semua senang hidup betul? Tetapi setujukah anda apabila Malaysia kini sudah pandai melakukan apa yang dilakukan oleh barat dalam menerbitkan filem yang berusnusrkan lucah & tidak masuk akal? Okay okay saya tanak highlight cerita apa tu kan, LU PIKIRLAH SENDIRI cerita apakah itu ya saudara dan saudari. Jadi, apakah Malaysia mahu meniru Barat kerana ingin mengutip keuntungan di pawagam2 seluruh Malaysia?


Tidak dinafikan filem2 Malaysia pada ketika ini masih lagi di bawah takok lama. Kebanyakkan penonton Local yang menonton filem Malaysia adalah setara sahaja (constant) iaitu 800 ribu orang berbanding dengan filem omputih mahupun luar negara yang kadang2 panggung wayang terpaksa keluarkan sampai berbulan2 cerita tu sebab tiket dia sold out je all the time! (Hasil kajian Fakulti Teknologi Kreatif & Artistik, UiTM) Wah Eyla dah main statistic babe! Tak tak ini sesuatu yang perlu kita fikirkan sebagai masyarakat yang hidup di muka bumi ini. Betul?


TETAPI jangan jadikan ini tiket untuk kita meniru gaya perfileman barat yang BURUK okay, yang BAIK tu silalah ambil jangan malu jangan segan. Tak payahlah nak buat sex scene juga dalam filem. Setuju? Nak ke Malaysia dikutuk2 oleh masyarakat dunia sebagai tidak BERMORAL kerana memaparkan aksi yang kurang sihat ditonton oleh lapisan masyarakat khususnya Budak2 kecik oi! Sebab tu lah ada keluar berita budak darjah 6 dah pandai ber.... ala, yang korang fikirkan tu lah, dengan ABANG sendiri. Oi oi!!!! Kecik2 dah pandai buat macam tu besar2 nak buat apa pulak?

Apa kaitan dengan rokok Eyla? Takde pekdah! :D



Sepatotnya kita menjadi role model kepada masyarakat barat. Buat filem yang mampu menaikkan semangat rakyat Malaysia yang boleh berkobar2 nak ke panggung wayang seperti contohnya lah kan Adnan Sempit, ala buat lah cerita hantu banyak mana pun (tapi jangan melalut sudahlah!) asalkan tiada sex scene yang mendorong kepada perkara lain kepada masyarakat. Tak tak saya taknak komen tentang cerita hantu tu khurafat lah, ghaib lah, mengarut lah apalah. TIDAK! Itu terpulang kepada individu kan? Jangan kerana nila setitik rosak susu sebelanga! (ewah Karam Singh Walia lah pulak, Weh apa kes eh dia?)


 
WAJIB ADA dalam movie barat. WTH?


Tak payah lah jadi sarcastic sangat! Menonton sex scene dengan partner pun masalah juga kan? Masalah apakah? Cuba lah fikirkan sama2. Think deeply & wisely. Adakah anda mahu pasangan anda melakukan perkara yang sama macam dalam scene tu? Dan kalau tak jadi macam mana pulak?


Kalau tengok sorang2. Hah apa jadi pulak? hahahaha. XD


This is something that we should ponder about and think in deep what is the consequences of doing it. Some may say, wow it's pleasurable, but DO you think it is pleasurable ALL THE TIME? 


Macam tak manis pula entry kali ni. Maaflah kalau ada yang tersinggung dengan kata2 kasar saya, ini cuma pendapat saya sebagai pemerhati. Terpulang pada individu nak menilai saya macam mana okey! :) 


So what do you think guys? Drop me some comments if you agree nor disagree yeah! xx



11 Comments!:

Ummi AmnaAmzar said...

kdg2 jer tgk ngn hubby..ngn org lain xpenah kot..tu pun tgk tv je..kt tv kan dh byk editing..so xde pe lah sgt

Mama Zharfan said...

can't agree more

me yg dh kawin ni pun, still segan kalau ada part gini--memang dari dulu me jenis gini..

nak mintak tlg vote kalau sudi. tq in advance yer
tlg vote utk MZ!

Melin said...

part yang tengok dengan parents , rasa awkward sgt2 , pura2 tgok handphone segala tu totally 100% BETUL ! (:

ayienchan said...

aishh. i bwh umo lagi.. ;p

ieka said...

hahah :DD
nk tergelak , sume yg ika rase ,
sume akak da luahkan kat entry akak ,
mmg 100% suke entry ny, mmg awkward gile

Lelord said...

btul cam kata suzie, akak pun segan even tgk ngan asben kompom akak pura2 tgk tempat lain...

Paling x best kalau najlaa ade skali cepat2 tukar channel

Tun Teja said...

memang awkward r..dulu penah sekali pegi tgk midnight muvie ngan kwn2 laki..sbb xde cite kami amik cite chloe..xtau sinopsis sekali byk plak scene hot...trus cam serba slh nk tgk smpi abis ke nk kuar..huhuhu

Makbed said...

selalu tgk ngan hubby. tapi , concern sikit ttg apa yang terpasang di tv sebab ada anak kecik yang cepat absorb apa yg dia tengok. HUuu~

farah said...

setuju giler ngan u.bile tgk cite yg cmni ngan family..msti i jd gelabah smcam hehe

radin fadli said...

Saya disagree...nanti takdelah bella nak tertarik dengan jacob kalau tak nampak badan sasa beliau (apa hal psl twilight lak ni ?) hahaha

zee ong said...

woahh..agree..really awkward exspeacially watching with ur parents..

btw, firts time i was here and nice blog akak Eyla XDD
u are totally looks like kak YUNA lol..